onderhoud

GRIP OP JE WEBSITE, ZELF DOEN OF UITBESTEDEN

zelf doen


training


uitbesteden


beeld


tekst



zelf doen

backup, update & check

Een blog- of nieuwssectie op je website verplicht je om je website up-to-date te houden. Als het laatste bericht uit 2013 is, is dat geen best teken. Is dit achterhaalde informatie? Bestaat het bedrijf nog wel? Gaan de zaken misschien slecht? Ennuh, een copyrightregel met een onjuist jaartal is ook een don’t.
Ook als je niets nieuws hebt toegevoegd aan je website is het verstandig om minstens een keer per maand in te loggen op je website. Maak een backup en voer alle beschikbare WordPress updates uit. Zo voorkom je dat je site crasht of gehacked wordt. Check je site! Kijk na of alles nog werkt, zijn er dode links, klopt alle informatie nog wel. Verwijder ongebruikte plugins, ze vertragen en maken je website gevoeliger en zorg dat je altijd de laatste versie van het standaard WordPress theme als backup hebt.

WORDPRESS HANDLEIDING


training

waarom moeilijk doen als het samen kan

Is je site door mij opgezet dan is een training inbegrepen. Ik laat je zien hoe je alles werkt en wat je er allemaal mee kan. En mocht je iets vergeten zijn kun je het eenvoudig terugvinden in de gebruikers handleiding die ik op een beveiligd deel van je site zet. Heb je al een wordpress website en weet je het echt helemaal niet meer! Dan is een individuele training misschien iets voor jou. Voor iedereen die wil bijblijven, bijleren of een opfriscursus kan gebruiken. Waar alle aandacht voor jouw site is en je terecht kunt met alle vragen waar je niet uitkomt. Updaten, afbeeldingen plaatsen, een galerie, SEO tips, back ups maken, een extra pagina of hoe je statistieken kunt bijhouden met Google Analytics. Wat zijn de beste plugins voor bijvoorbeeld formulieren of hoe pas je je menu of sidebar aan.

CONTACT

uitbesteden

gemak dient de mens

Weinig tijd of Of heb je er liever geen omkijken naar.. Weinig tijd spreekt voor zich en als er maar een paar wijzigingen per jaar zijn en je niet al te vaak onderhoud hoeft te doen kan er veel tijd gaan zitten in het opnieuw uitzoeken hoe het nu ook alweer zat. Het toevoegen van een nieuwe collectie in je webshop bijvoorbeeld kan een hoop tijd in gaan zitten, tijd die je misschien ergens anders beter aan had kunnen besteden. Dan kan het uitbesteden van onderhoud zinvol zijn.

CONTACT

beeld

VISUALS MATTER

Uit onderzoeken blijkt dat visuele elementen op een website de betrokkenheid flink kunnen vergroten. Blogs zonder afbeeldingen zijn minder aantrekkelijk en webpagina’s zonder beeld minder geloofwaardig. De cijfers in de infographic “WHY VISUAL MATTER” zijn duidelijk; beeld blijft beter hangen dan tekst. Dat betekent overigens niet dat je teksten niet belangrijk zijn.

Wanneer je zelf beschikt over goed beeldmateriaal is het natuurlijk eenvoudig, je gebruikt gewoon je eigen werk. Maar wat als je afhankelijk bent van beeld van anderen?Een echte quick win om meer betrokkenheid bij je bezoekers te genereren is het toevoegen van extra afbeeldingen. Houd er wel rekening mee dat al dat beeld je website niet vertraagt. Voor meer informatie over beeldbewerking, stockfoto’s, video, icons, infographics, productfotografie en auteursrecht.

VISUALS MATTER


teksten

Huur een tekst schrijver in!

Echt dat scheelt je zoveel frustraties! Maar als je dan toch liever zelf schrijft of je hebt budget er niet voor hou dan in ieder geval rekening met de volgende punten:

  • Schrijf zoekmachinevriendelijk. waar is je bezoeker naar op zoek en wat wil hij/zij weten.
  • Een eenvoudige tekst wordt beter begrepen, beter onthouden en sneller gelezen.
  • Verhoog de leesbaarheid. Geen grote lappen tekst, zonder alinea-indeling en tussenkopjes.
  • Laat je tekst door iemand nalezen. Een frisse kritische blik haalt de taalfoutjes er uit die je over het hoofd hebt gezien.

De meeste mensen ‘scannnen’ een tekst, voor ze bepalen of ze het grondiger gaan lezen. Tijdens het scannen blijven opvallende zaken hangen zoals:

  • Opsommingen met bullet points (zoals hier)
  • (Tussen)kopjes zorgen dat je bezoeker snel kan vinden wat hij zoekt en de tekst is aantrekkelijker om te lezen.
  • Afbeeldingen van je product, een infographic of een animatie die je verhaal ondersteunt
  • Call-to-action [buttons] naar pagina’s die relevante informatie bieden.
  • Links in je tekst, ook goed voor zoekmachine optimalisatie (SEO)

Heb je een vraag of wil je gewoon meer weten?
Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek of een kop koffie!

contact gegevens


info@brigitvarenkamp.nl
+31-(0)6-48067106
van Weelstraat | Rotterdam

btw nr. NL 1222.19.673B01
kvk 24458283


CONTACT