De 404 pagina staat misschien niet bovenaan je to-do list want het is eigenlijk niet de bedoeling dat je bezoekers daar ooit terechtkomen. Maar het gaat ongetwijfeld een keer gebeuren.
Een standaard 404 pagina is niet meer dan een foutmelding zonder inhoud of zoekfunctie. De reactie van je bezoekers varieert van een lichte irritatie tot een compleet nieuwe google zoekopdracht.
73,72 % van alle bezoekers verlaat een website nadat ze een 404-pagina te zien hebben gekregen.
En dat is natuurlijk niet de bedoeling,
Hieronder vind je een aantal voorbeelden van bedrijven die duidelijk wel hebben nagedacht over hun 404-pagina. Fijne inspiratie voor je eigen 404-pagina maar onthoud dat een 404-pagina in de eerste instantie behulpzaam moet zijn anders vertrekken je bezoekers alsnog.
Little things done right matter






The story of a page not found
Renny Gleeson laat zien hoe je een page not found kunt ombuigen naar iets positiefs, een kans om een betere verstandhouding met je bezoekers op te bouwen.
Duur 3.5 minuten