onderhoud

zelf doen


training


uitbesteden


beeld


tekst



zelf doen


backup, update
& check


Onderhoud is niet alleen maar updaten en back-ups maken Ook de blog- of nieuwssectie moet wel een beetje up-to-date te blijven. Als je laatste nieuws bericht uit 2015 is geeft dat geen betrouwbare indruk. Is dit achterhaalde informatie? Bestaat het bedrijf nog wel? Gaan de zaken misschien slecht?
Ook als je niets nieuws hebt toegevoegd aan je website is het verstandig om minstens een keer per maand in te loggen op je website. Maak een backup en voer alle beschikbare WordPress updates uit. Zo voorkom je dat je site crasht of gehacked wordt. Check je site! Kijk na of alles nog werkt, zijn er dode links, klopt alle informatie nog wel. Verwijder ongebruikte plugins, ze vertragen en maken je website gevoeliger en zorg dat je altijd de laatste versie van het standaard WordPress theme als backup hebt.
En een copyrightregel met een onjuist jaartal is ook een don’t.


WORDPRESS HANDLEIDING

training


waarom moeilijk doen als het samen kan




Is je site door mij opgezet dan is een training inbegrepen. Ik laat je zien hoe je alles werkt en wat je er allemaal mee kan. En mocht je iets vergeten zijn kun je het eenvoudig terugvinden in de gebruikers handleiding die ik op een beveiligd deel van je site zet.

Heb je al een wordpress website en weet je het echt helemaal niet meer! Dan is een individuele training misschien iets voor jou. Voor iedereen die wil bijblijven, bijleren of een opfriscursus kan gebruiken. Waar alle aandacht voor jouw site is en je terecht kunt met alle vragen waar je niet uitkomt. Updaten, afbeeldingen plaatsen, een galerie, SEO tips, back ups maken, een extra pagina of hoe je statistieken kunt bijhouden met Google Analytics. Wat zijn de beste plugins voor bijvoorbeeld formulieren of hoe pas je je menu of sidebar aan.


CONTACT

uitbesteden


Weinig tijd of heb je er liever geen omkijken naar..


Het toevoegen van een nieuwe collectie in je webshop, foto’s toevoegen, het team aanpassen, allemaal tijdrovende klusjes. Juist als het maar een paar wijzigingen per jaar zijn. Want hoe zat het nu ook alweer met die backup en hoe konden er nu ook alweer foto’s aan de gallerie worden toegevoegd? Allemaal tijd en moeite die je misschien beter ergens anders aan had kunnen besteden.

Een onderhoudscontract kan je dan veel werk uit handen nemen. De prijs is natuurlijk afhankelijk van je wensen. Het onderhoud van een webshop vraagt natuurlijk meer tijd dan een update. Interesse?
Neem dan gerust contact op voor een prijsopgave


CONTACT

beeld


VISUALS MATTER




Uit onderzoeken blijkt dat beeld op een website de betrokkenheid flink kan vergroten. Webpagina’s zonder afbeeldingen zijn minder aantrekkelijk en minder geloofwaardig. De cijfers in de infographic “WHY VISUAL MATTER” spreken voor zichzelf; beeld blijft beter hangen dan tekst. Dat betekent overigens niet dat je teksten niet belangrijk zijn.

Wanneer je zelf beschikt over goed beeldmateriaal is het natuurlijk eenvoudig, je gebruikt gewoon je eigen werk. Maar wat als je afhankelijk bent van beeld van anderen? Dan kan stock fotografie uitkomst bieden. Je kunt foto’s kopen maar er zijn ook websites die gratis foto’s aanbieden. Houd er wel rekening mee dat al dat beeld je website niet vertraagt. Klik de button voor meer informatie over beeldbewerking, stockfoto’s, video, icons, infographics, productfotografie en auteursrecht.


VISUALS MATTER

teksten


Huur een tekst schrijver in!


Echt dat scheelt je zoveel frustraties! Maar als je dan toch liever zelf schrijft of je hebt budget er niet voor hou dan in ieder geval rekening met de volgende punten:

  • Schrijf zoekmachinevriendelijk. waar is je bezoeker naar op zoek en wat wil hij/zij weten.
  • Een eenvoudige tekst wordt beter begrepen, beter onthouden en sneller gelezen.
  • Verhoog de leesbaarheid. Geen grote lappen tekst, zonder alinea-indeling en tussenkopjes.
  • Laat je tekst door iemand nalezen. Een frisse kritische blik haalt de taalfoutjes er uit die je over het hoofd hebt gezien.

De meeste mensen ‘scannnen’ een tekst, voor ze bepalen of ze het grondiger gaan lezen. Tijdens het scannen blijven opvallende zaken hangen zoals:

  • Opsommingen met bullet points (zoals hier)
  • (Tussen)kopjes zorgen dat je bezoeker snel kan vinden wat hij zoekt en de tekst is aantrekkelijker om te lezen.
  • Afbeeldingen van je product, een infographic of een animatie die je verhaal ondersteunt
  • Call-to-action [buttons] naar pagina’s die relevante informatie bieden.
  • Links in je tekst, ook goed voor zoekmachine optimalisatie (SEO)
 

Een vraag of wil je weten wat ik voor jou kan doen?
Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.


contact gegevens

info@brigitvarenkamp.nl
+31-(0)6-48067106
van Weelstraat | Rotterdam

 

btw nr. NL 1222.19.673B01
kvk 24458283

CONTACT