domeinnaam

Voor een Nederlandse website is de .nl extentie meestal de beste keuze. Ben je meer internationaal georiënteerd, is .com of .eu beter. Je kunt ook alle extensies claimen. Dan weet je zeker dat je concurrent er niet mee vandoor gaat.
Zorg er voor dat je eigen naam of de naam van je bedrijf als houder is ingevuld. Alleen een geregistreerd houder kan een domeinnaam verhuizen, na opheffing uit quarantaine halen of de domeinnaam overdragen aan een ander.
hosting
Heb je nog geen hosting dan zul je eerst een hosting provider moeten zoeken.
Kies voor een host die gespecialiseerd is in WordPress en ga niet voor de goedkoopste optie. Vaak gaat dat ten koste van de service en geloof me er komt altijd een moment dat je tegen een probleem aanloopt. Onverklaarbare foutmeldingen, een traag ladende website of verouderde PHP versies kunnen zorgen voor veel frustraties. Op zulke momenten is het fijn als je terug kunt vallen op een goed bereikbare, snelle en het liefst ook een beetje vriendelijke klantenservice.
Om meer inzicht in het aanbod te krijgen kun je verschillende aanbieders vergelijken aan de hand van recensies en gebruikerservaringen.
extra functies
Met plugins kun je extra functies aan je website toevoegen zoals iDeal betalingen, formulieren, een boekingssysteem of mailchimp.
Zorg dat je alle eventuele benodigde informatie en/of gegevens bij elkaar hebt om de plugin die je nodig hebt te kunnen gebruiken. Ga je bijvoorbeeld Google Analytics gebruiken dan heb je een Google acount nodig en voor iDeal natuurlijk je bankgegevens.
Je website wordt opgeleverd met de volgende plugins:
- WordFence: scant de bestanden in je account en geeft een waarschuwing zodra er malafide bestanden gevonden zijn.
- Updraft: maakt backups van je website.
- Marketing Tools: Google Analytics en Yoast zoekmachine optimalisatie
doelgroep
Wie zit er op jouw product, dienst of informatie te wachten? Wat willen ze weten? Wie is er bereid om te betalen voor jouw dienst of product? Hoe concreter het beeld van je doelgroep, hoe beter. Door relevante antwoorden en/of informatie op je website te geven ben je beter vindbaar voor de doelgroep die je wil bereiken.
Answer the Public () is een tool die je kan helpen je doelgroep beter te leren kennen. Je voert jouw kernwoorden in krijgt vervolgens suggesties voor zoekwoorden gebaseerd op "echte" zoekopdrachten in Google en Bing. Zo krijg je meer inzicht in de vragen van je doelgroep en kun je je content daarop afstemmen.
content
Hoe mooi een website ook is, bezoekers komen uiteindelijk voor de inhoud. Voldoet de inhoud niet aan de verwachtingen dan is je bezoeker ook zo weer weg.
Alle content staat in dienst van jouw doel. Lees mijn informatie, koop mijn producten, huur mijn diensten. Je teksten en beeldmateriaal bepalen gezamenlijk de vorm van jouw website. Of je dit nu uitbesteed of zelf gaat doen, het creëren van content is een tijdrovend klusje waar je niet snel genoeg mee kunt beginnen.
privacyverklaring
Heb je een nieuwsbrief, contact of bestelformulier dan vraag je je bezoekers om hun gegevens achter te laten. Niet alleen moet je bezoeker daar toestemming voor geven maar je moet ook vermelden wat je met deze gegevens gaat doen. Daarnaast ben je ook verplicht om uitleg te geven als jouw website cookies gebruikt, zoals Analytics, en wat deze doen. Dit leg je vast in een privacyverklaring.
Een privacyverklaring is verplicht voor iedere persoon, bedrijf, instelling of organisatie die aan de informatieverplichting van de AVG moet voldoen.
test versie
Jouw nieuwe website of webshop word altijd eerst opgezet in een online testversie. Zijn er vragen, wil je tijdens de opbouw iets aanpassen, toevoegen of ben je het ergens niet mee eens, dan kunnen we snel en effectief overleggen en aanpassen.
Een andere belangrijke argument voor het werken met een online testversie zijn de gebruikerstesten die vanaf het begin kunnen worden uitgevoerd. Hiermee kunnen we vaststellen of het ontwerp ook duidelijk is voor je bezoekers.
marketing
Je website wordt standaard opgeleverd met de volgende marketing tools:
- Zoekmachine optimalisatie (SEO)
- Google Analytics
- Social Media Links
Maar het gaat natuurlijk niet vanzelf, marketing is een blijvend aandachtspunt. Het verandert constant, net als de wensen van je klanten. Om hoog in de zoekmachines te komen (en te blijven) heb je echt een marketing strategie nodig. Je kunt hiervoor een bureau inhuren maar je kunt ook zelf aan de slag gaan.
oplevering
Pas als jij helemaal tevreden bent met de testversie wordt de website overgezet, dus geen verrassingen achteraf. Als je website eenmaal is opgeleverd dan krijgt je een korte training over het plaatsen van content, zoals nieuwe producten of nieuws items, en het onderhoud van je website. Zodat jij of degene die je daarvoor hebt aangesteld je website up-to-date kan houden.
Als je het even niet meer weet kun je veel terugvinden in de handleiding en als je er echt niet meer uitkomt kun je natuurlijk ook altijd contact opnemen!
an idea is nothing until it's realized
- Domein naam
- Hosting Provider
- Privacy Verklaring
- Social Media accounts
- Google Account,
(o.m voor Analytics) - Teksten
- Beeldmateriaal
- Logo en/of huisstijl - optioneel
- Mailchimp - Optioneel
- Formulieren - Optioneel
- YouTube / Vimeo - Optioneel
- Betalingssysteem - Optioneel